Potřeboval jsem si na chvíli odpočinout od Baldur’s Gate 3, tak jsem se pustil do The Quarry. Příběhové hry mám v oblibě, takže mě tahle hororová jízda docela lákala – a v backlogu už mám nachystané další podobné kousky.
Atmosféra, která vás vtáhne
Začátek hry mě upřímně moc neoslovil – první hodina je spíš pomalejší rozjezd, ale to je u interaktivních příběhů celkem běžné. Naštěstí jakmile se hra přehoupne do druhé hodiny, výrazně se zlepší. Oceňuji hlavně prolog, který tu na rozdíl od Dark Pictures Anthology nepůsobí jen jako tutorial, ale má v příběhu smysluplné místo.
Co The Quarry táhne nahoru, jsou skvělé herecké výkony. Upřímně, sledovat horory na Netflixu už ani nemá smysl – příběhové hry jako tahle jsou herecky i scénáristicky o několik úrovní výš. Postavy mají silně napsané charaktery a snadno se do nich vžijete. Hra vás rychle vtáhne do dění, a jakmile si vytvoříte vztah k postavám, začíná ta pravá hororová jízda.
Vlkodlačí zápletka a chytré mechaniky
Hlavní dějová linka se točí kolem vlkodlačího hororu. Hratelnost přináší zajímavou inovaci – třikrát za hru můžete vrátit mrtvou postavu zpět do momentu, kdy ji lze ještě zachránit. A musím říct, že mě tahle mechanika dost bavila – díky ní mi poprvé přežili všichni! A ano, využil jsem všechny tři pokusy.
Na druhou stranu je hra delší než třeba Until Dawn nebo série Dark Pictures, což může být trochu dvousečné. Sice dostanete víc obsahu, ale místy to působí natahovaně – některé sekvence jako by tam byly jen proto, aby uměle prodlužovaly herní dobu. Osobně bych uvítal víc plottwistů a delší časovou osu – hra se odehrává v průběhu jediné noci (krom prologu a jedné kapitoly, ale nebudu spoilerovat :)), což mi přišlo trochu omezující, ale pro příběh je to asi důležité.
Audiovizuální zpracování a rozhodování
Graficky je hra velmi povedená, hlavně oči postav vypadají fantasticky. Co mi ale trochu chybělo, bylo větší množství klíčových rozhodnutí ovlivňujících děj. Vztahy mezi postavami tu nehrají tak zásadní roli jako v sérii Dark Pictures, což je trochu škoda.
Epilog, který zklame
Největší problém jsem měl s epilogem. Čekal jsem nějakou uspokojivou závěrečnou scénu, kde se přeživší znovu setkají – podobně jako v sérii Dark Pictures. Místo toho hra jen oznámí, kdo přežil a kdo umřel, a konec. Jediné, co finále zachraňuje, je podcast, který události trochu rozebírá. Ale i tak mi to nestačilo – chtěl jsem emocionálně silnější zakončení.
Verdikt: solidní horor, ale s rezervami
The Quarry je výborně zahraný a atmosférický interaktivní horor, který si fanoušci žánru rozhodně užijí. Herecké výkony, vizuál a vlkodlačí zápletka fungují skvěle. Hra je ale možná o něco delší, než by musela být, a epilog působí až příliš stroze.
👉 Hodnocení: 7/10 (S lepším epilogem by to byla osmička!)